Стислі терміни, нові виклики, високі результати та плани на майбутнє — про запуск УПЛ ТБ у матеріалі розповідають команди Української Премʼєр-Ліги й дистрибуції 1+1 media.
У лютому 2024 року Українська Премʼєр-Ліга запустила спортивний канал УПЛ ТБ, дистрибуцією якого займається 1+1 media. На каналі транслювалися матчі УПЛ 2023-2024. По завершенню сезону команда телеканалу підбила підсумки мовлення та поділилася своїми досягненнями.
У процесі запуску безпосереднього сезону на телеканалі було зібрано 13 клубів УПЛ.
"Ми дуже сподіваємося і робимо все для того, щоб на наступний сезон нас було вже 16. Щоб у нас був єдиний телепул, і всі клуби йшли до цього спільного продукту, в якому всі команди мають рівні права, рівні обов'язки й можуть разом робити цей продукт кращим і привабливішим", — ділиться Євген Дикий, Президент УПЛ.
Телеканал УПЛ ТБ дистрибутується через українських і міжнародних провайдерів і ОТТ-платформи. На момент запуску канал був доступний на Київстар ТБ, Sweet TV і YouTV, а також на кабельному ТБ і DTH-платформі Viasat.
"Телеканал має попит і дуже популярний серед провайдерів. Плануємо розширяти майданчики, де буде мовити УПЛ ТБ. Уже можемо похвалитися, що в нас є декілька укладених угод на сезон 2024-2025", — додає Іван Примаков, керівник відділу дистрибуції 1+1 media.
Про нові платформи, де буде доступний телеканал, повідомлятиметься пізніше.
УПЛ ТБ одразу набрав значну глядацьку аудиторію з моменту запуску мовлення — на думку команди, високі показники були забезпечені завдяки відповіді на запит вболівальників й якості виробленого контенту.
"Футбольний телеканал — це завжди високі вимоги до якості продукту, і це був наш найголовніший виклик, але в УПЛ ТБ був високий попит ще на самому старті. Канал перевершив усі очікування з погляду привабливості, інформаційності, картинки. Він зайняв нішу преміального спортивного каналу та знайшов свого глядача. Дистрибутувати такий канал — це честь для нас", — зазначає Андрій Мальчевський, директор департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення 1+1 media.
Серед найрейтинговіших матчів сезону 2023-2024: "Шахтар" — "Динамо"; "Шахтар" — "Кривбас"; "Металіст 1925" — "Динамо"; "Олександрія" — "Динамо" і "Ворскла" — "Динамо". Кожен зосередив біля екранів у середньому понад 250 тисяч глядачів. А кількість переглядів на YouTube-каналі УПЛ за час роботи УПЛ ТБ з лютого 2024 року сягнула 13 мільйонів.
"А вишенькою на торті стали два півфінальних кубкових матчі, які, в принципі, не планувались. І плей-офф за вихід з УПЛ", — додає Іван Примаков.
Команда вчилася справлятися з будь-якими викликами, в тому числі з повітряними тривогами та загалом забезпеченням мовлення в умовах повномасштабної війни — такого досвіду не має жодна країна світу.
Серед позаматчевого контенту запустили післяматчеві студії, включення в перерві, до та після матчу. Також команда виробляє підсумкові обговорення наприкінці дня та оглядові шоу після турів.
"Зараз ми орієнтуємося на побажання наших клубів і вболівальників. Намагаємося, щоб футбол — це був не тільки матч, зі стартовим і фінальним свистками, а щоб це були якісь події до і після закінчення гри, в тому числі й у перерві", — пояснює Максим Радченко, керівник УПЛ ТБ.
На початку цього спільного проєкту команда влаштовувала робочі наради, на яких були також присутні всі представники клубів, які входили до УПЛ ТБ. Під час зустрічей відбувався обмін думками, зворотним звʼязком, а також висловлювалися побажання, розглядалися роботи коментаторів під час матчу, аби унеможливити симпатії до тієї чи іншої футбольної команди.
Запуск УПЛ ТБ був обмежений у стислі терміни — на повну технічну реалізацію мовлення пішов лише один місяць, коли зазвичай на підготовку таких телеканалів потрібно приблизно три. Але технічна команда впоралася з першим викликом у неймовірний проміжок часу, адже змагання в УПЛ мають строгі графіки.
Наступним постало питання трансляцій під час повітряних тривог — за регламентом усі матчі мають перериватися, а вболівальники — йти в укриття.
"Коли тривога на матчі — є чіткий алгоритм дій. Тобто якщо протягом певного часу вона не закінчується, то ми переходимо на так звані sub-канали. Вони якраз зроблені для того, щоб, якщо тривога триває понад 30 хвилин, то цей матч переноситься на sub-канал, і вже буде транслюватись там, а пізніше буде показаний в ефірі лінійного каналу, як запис. Ця система дозволяє нам показати в онлайні для глядачів кожен матч. Тобто, якщо є фанати тієї чи іншої команди, вони завжди можуть побачити цей матч в онлайні. Це доступно тільки на OTT-платформах", — пояснює Євген Нагаєв, технічний директор 1+1 media.
Останні два тури вдалося транслювати за регламентом УПЛ, коли всі матчі повинні йти в певний час, якщо є залежність від результату. В одну суботу було показано в паралелі 6 матчів, в іншу — 7. На ОТТ-платформах можна було дивитися кожну гру окремо, а на лінійному мовленні — всі матчі з "найкращими" моментами.
"Останні два тури всередині команди ми назвали "футбольний армагедон": 6-7 матчів паралельно, і всі вкрай важливі, помилки та технічні проблеми не прийнятні. Наші ресурси в цей момент, я б сказав, майже на 100% були залучені для такого продакшену. Ми встигли розширити ефірний комплекс, добудувати необхідні коментаторські й детально пропрацювати технічну складову кожної з трансляцій. Нам дуже допомогли УПЛ тим, що деяких коментаторів відправили в поле на матчі, звідки ті коментувати — це дало змогу зменшити загальне навантаження на ефірний комплекс", — розповідає Євген Нагаєв.
УПЛ ТБ продовжуватиме радувати футбольних фанатів, і вже в наступному сезоні 2024-2025 готує ще більше нового контенту та кращу якість трансляцій.
"Ми вже розробляємо нову оглядову програму матчів УПЛ. А також чекайте на нове розважальне шоу — два формати, два пілоти, зараз уже у стадії виробництва. Будемо обирати, який буде найкращим", — ділиться Максим Радченко.
Щодо картинки — технічна команда працює над тим, аби в новому сезоні була ще вища якість трансляцій: аби цей чемпіонат мав вигляд на рівні з європейськими стандартами.
"Якість і продукт наступного чемпіонату стануть ще вищого рівня. Адже там будуть враховані всі мінімальні недоліки, які ми помітили під час запуску УПЛ ТБ", — розповідає Андрій Мальчевський.
Також нагадаємо, що 1+1 media, Українська Премʼєр-Ліга і фонд "Повернись живим" проводять збір у межах проєкту "Ліга аеророзвідки 3.0". Ціль — зібрати 48 мільйонів гривень на 16 спеціально обладнаних мобільних пунктів управління БПАК — безпілотних авіаційних комплексів. Під час трансляцій глядачі мають можливість донатити через QR-код, розташований на екрані. На сьогодні вже зібрано 23 мільйони гривень.
"Чи потрібен футбол під час війни? Всі ці цифри та всі ці заходи, що є навколо футбольних матчів, — вони показують, що потрібен. Щобільше, завдяки нашим трансляціям ми можемо більше допомагати силам оборони та безпеки України та долучатися до зборів", — зазначає Євген Дикий.
УПЛ ТБ відіграє важливу роль і на міжнародній спортивній арені, адже його трансляції показують по всьому світу — як українські команди грають в умовах повномасштабної війни, під час численних повітряних тривог. Таким чином іноземні глядачі бачать, як Україна продовжує свою боротьбу, як це важливо, хоча й складно, продовжувати влаштовувати великі спортивні змагання.
Щодо міжнародної дистрибуції — команда веде перемовини з Бразилією, Японією та з деякими країнами, які не входили в попередній міжнародний пул, аби на іноземному ринку почали дивитися УПЛ ТБ.
"На цей момент, на цій стадії, ми відчуваємо, що ми чудово відпрацювали, але треба рухатись далі, адже як тільки ти виконав планку, потрібно відкривати для себе нові горизонти", — каже Максим Радченко.